Yttrandefrihet - SKIT SNACK!

Vi har 4 grundlagar i Sverige, två av dom handlar om att man ska få skriva och säga vad man vill, vilket jag tycker än en ganska intressant fråga..

Får man säga vad man vill i det samhälle vi lever i?
- Ja, de får man. MEN... om man kränker nägon när du säger som de är, då kan du få straff för de..

Vad är de för yttrandefrihet? Om jag tycker någon har fula skor, och personen frågar vad jag tkr om skorna och jag svarar "Jag tycker inte dom är snygga!" Då kan personen känna sig kränkt.. Men vad är de för yttrandefrihet? Om man inte får säga vad man vill utan att man kan få fängelse för de, då är de väl ändå ingen yttrandefrihet? :o

Jag blir så less...

Skriv gärna vad ni tycker om detta, eller skriv frågor så ska jag svara på de :)


ha de super bra nu, jag ska lyssna på lite musik och äta lite halstabletter nu :)

Puss och kram

Robert, <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0