1 Oktober 2008 - HÖST <3

Nu är den riktigt hösten här, snart kommer snön och marken blir vit och frusen. De är nu man behöver en värmande hand, av någon som bryr sig och visar kärlek. Man behöver någon som ställer upp och någon som inte sviker.
Att finna den personen, de kan vara svårt att hitta.
Men man ska inte ge upp hoppet för att hitta de man söker efter. förr eller senare står personen framför dina ögon, vacker och helt underbar.. Man kan känna en saknad eller en sorg för den/det man haft med någon tidigare. Men man inser att man måste gå vidare, de fungerar lixom inte att leva med att sträva efter den olyckla kärleken hela livet. Man blir så enormt sårad.
Hösten består av många färger, Röd, gul, brun, och lite grön. De är bara varma inbjudande färger i en kall och trist årstid. De är ungefår som med kärlek, den är varm och inbjudande, men samtidigt så är den så iskall och stenhårt och dömmande.


Sometimes I run, sometimes I hide
sometimes I stare at you
But all I really want is to hold you tight.! <3


Ibland har vi så fruktansvärt svårt att säga vad vi tycker och tänker till människor som står oss nära.. vad vi känner för dom, att vi kankse vill utveckla en vänskap till någonting mer, någonting vackert och känslosamt, någonting smärtsamt och hänsyslöst, någonting jag tror heter KÄRLEK de är de finaste du kan dela med en människa. Men även de svåraste..
Jag finns till här för mina vänner, som stöd och försöker så gott jag kan att komma med råd så att saker och ting ska bli bra igen. De är inte alltid man lycka men de som är de viktigaste är att man finns där, att man visar här är jag och jag finns här för dig, NO MATTER WHAT. De värmer mer än vad man kan ana, och även om du kanske inte ser att de är en hjälp, så märker du de förr eller senare och kommer vara så otroligt tacksam att du lyssnade och gjorde som jag/din vän sa..
Som jag sa, de är inte alltid man lyckas, men de gäller ändå att aldrig ge upp.


En person sa till mig för ett tag sen, "ser du någon som tänker hoppa framför tåget och inte ens försöker hindra personen så kommer du få sådanna skuldkänslor sedan  och tänka : Om jag ändå hade..."
Och de är precis så vi människor fungerar, man lägger skulden på sig själv, trotts att de inte är ens fel.
Innuti oss människor finns de alltid en tävlings människa, man väljer ofta den svåra vägen, den tuffa vägen och utmanar sig själv, gör man de för många gånger så går man in i väggen till slut.
I stället kan man försöka i vissa situationer att komunicera sig fram, använda ord, kroppsspråk, gester, vad som helst. bara man komunicerar i stället för att bara plocka fram den där tävlings instingten..

                                                   Tagen hos Mickaela <3                                                                        
De finns vissa som tycker detta inlägget inte är något av värde, inte är något att bry sig om,
de finns dom som tycker att de berör dom djupt
och de finns dom som har varit insatt i en situation där man kankse skulla ha agerat på ett annat sätt än man gjorde, men eftersom vi alla har en instinkt så tänker man inte.
"man slår först och pratar sen" och då blir allt bara värre...!
Så tänk er för innan ni gör någonting, använd hjärnan och tänk en gång till innan ni säger nått, innan ni slår, innan ni vänder ryggen till dom som betyder någonting i dina ögon, de gör ondare än du kan ana.
Men att finnas där för varandra, de är de som är KÄRLEK! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0